سفارش تبلیغ
صبا ویژن




آن که با حق درآویخت ، خون خود بریخت . [نهج البلاغه] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
کل بازدیدها:127159 .:. بازدید امروز:1
موضوعات وبلاگ

لینک به لوگوی من
پرشین بلاگ خریده شد - خفن نناک

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • پرشین بلاگ خریده شد نویسنده: محمد
    یکشنبه 84/1/28 ساعت 6:31 عصر


    گوگل 60درصد سهام پرشین بلاگ را خرید

    گوگل ۶۰درصد سهام پرشین بلاگ را خرید!


    گوگل



    آژانس خبری فنآوری اطلاعات و ارتباطات - شرکت گوگل که صاحب قویترین موتور جستجوی اینترنتی جهان است ۶۰ درصد از سهام پرشین بلاگ (بزرگترین و محبوبترین سرویس وبلاگنویسی فارسی) را خرید.


    مهدی بوترابی مدیر پرشین بلاگ در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات با تایید این خبر ارائه جزئیات بیشتر در این مورد را به نشست خبری هفته آینده پرشین بلاگ موکول کرد.


    مهندس عطا خلیقی سیگارودی یکی از مدیران پرشین بلاگ هم با تایید این خبر گفت: مذاکره پرشین بلاگ با گوگل چیز جدیدی نیست و از سال هشتاد و دو شروع شده بود که در روزهای پایانی هشتاد و سه شدت گرفت که در نهایت گوگل پیشنهاد خرید کلی سرویس پرشین بلاگ را به ما اعلام کرد  که ما با فروش حداکثر ۶۰درصد سهام به گوگل موافقت کردیم و این موضوع را رسما به گوگل اعلام کردیم.

    مدیرفناوری (CTO) مجموعه پرشین بلاگ در مورد سابقه آشنایی گوگل با پرشین بلاگ به تماسها و مکاتبات پرشین بلاگ با گوگل برای استفاده از تکنولوژی انحصاری جستجوگر گوگل برای جستجو و تحلیل محتوای وبلاگهای پرشین بلاگ اشاره کرد و افزود: بعد از چند تماس اولیه, مدیران گوگل که از حجم تولید محتوای فارسی بوسیله سرویس پرشین بلاگ متعجب شده بودند پیشنهاد همکاری بیشتر و حتی ادغام امکانات فارسی پرشین بلاگ با سرویس مدیریت محتوای بلاگر که در آن زمان بتازگی از سوی گوگل خریداری شده بود را ارائه کردند که در نهایت با تعاملات پیش آمده منجر به خرید ۶۰ درصد سهام پرشین بلاگ از سوی گوگل شد و از هفته آینده کار انتقال سرورهای پرشین بلاگ به دیتا سنتر گوگل آغاز میشود.


    مهندس رضاهاشمی فشارکی یکی دیگر از مدیران پرشین بلاگ هم با ابراز خوشحالی از  انجام این معامله تجاری گفت: من از همان روز اول با هدف توسعه و پیشرفت و تبدیل پرشین بلاگ به یک برند جهانی وارد این مجموعه شدم و امروز خوشحالم که گوشه ای از اهداف و آرزوهایم عملی شده است.


    CIOی پرشین بلاگ از انجام مذاکرات جداگانه ای با گوگل برای اضافه کردن تبلیغات متنی فارسی در بخش ADSense گوگل و همچنین فروش بخشی از فناوری مدیریت محتوای فارسی مورد استفاده در پرشین بلاگ به سرویس وبلاگ نویسی بلاگر گوگل خبرداد.


     این اولین بار است که یک غول ICT جهانی سهامی از یک شرکت ICT ایرانی را میخرد.


     


    این خبر دروغ سیزده فروردین ایسنا بود !!!



    نظرات دیگران ( )